Sarria-Portomarin-Palas de Rei - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu Sarria-Portomarin-Palas de Rei - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu

Sarria-Portomarin-Palas de Rei

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Truus

26 September 2017 | Spanje, Palas de Rey

Sinds enkele dagen fietsen we op "the turtle way". We hebben dat van een Amerikaanse dame geleerd. Het bevalt goed. Zo ook vandaag. We zijn vanmorgen om 10.00 uur aangefietst. De bomen, waaronder veel tamme kastanjes kleuren al mooi in herfsttinten. Het landschap trekt langzaam aan ons oog voorbij, bij het afdalen remmen wij zowaar. De herfstzon, ca 24 graden verwarmd ons lichaam. We stappen af om al dit moois te fotograferen of om een walnoot of tamme kastanje te eten. Na 3 uur onderweg zijn zijn we 24 km verder en strijken neer op een mooi terras in Portomarin. "The Turtle way" betekent, start langzaam en vertraag.
In 2005 toen ik deze Camino liep, zag je in kerken de uitleg in de gebruikelijke Europese talen Spaan, Engels, Frans, Duits en Italiaans. Nu hebben ze er Koreaans aantoegevoegd. Je ziet Koreanen maar volgens mij meer Japanners. Ben benieuwd waardoor het Koreaans in de Romaanse kerkjes terecht is gekomen.
Verder willen jullie wellicht helpen met de volgende vraag. "Wie stookt de openhaard?" Enkele dagen geleden fietsten we over de Spaanse hoogvlakte waar het nu, 's morgensvroeg maar zeker in de winter heel koud kan zijn. Op een van onze wegen zagen we een bushalte (een kant open) met openhaard en schoorsteen. We vroegen ons af stookt de buschauffeur de openhaard, is er een stoker voor alle bushaltes of neemt iedere passagier in zijn aktetas een blokje hout mee? Wij loven een prijs uit (mand openhaard hout) voor de leukste oplossing.

• 26 September 2017 - 13:51

Babs Heijnen:

Hoi Truus en Peter. Niks mis met langzaam en vertraag, dat is volgens mij de "pelgrim-way", onderweg vooral genieten van al het moois van de natuur en de bijzondere ontmoetingen.
    En met het eind in zicht is er geen enkele reden voor "snel". Succes de laatste dagen!

ps ben wel heel erg benieuwd naar de foto's (alleen van de eerste etappes zijn op deze site verschenen), groetjes, Babs

• 27 September 2017 - 08:05

Sjaak En Lia.:

Hoi Pe en Truus,
    Tussen het verbouwen door lezen we jullie verhalen. Ontspannen noemen we dat. Mooie omgeving en veel te zien. Een super vakantie. Maar laat nog wat verhalen over voor 4 oktober bij de Kleine WInst.
    Nog een paar fijne dagen en kom gezond weer terug.