Beklimming met de fiets van de Mont Ventoux - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Truus Gog - WaarBenJij.nu Beklimming met de fiets van de Mont Ventoux - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Truus Gog - WaarBenJij.nu

Beklimming met de fiets van de Mont Ventoux

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Truus

01 September 2017 | Frankrijk, Avignon

Vrijdag 1 september:De Toons Toppers beklimmen de Mont Ventoux voor Het Toon Hermans Huis in Weert en het KWF.
Peter heeft de fietsers al maanden getraind en vandaag is de grote dag. Zij vertrekken om 8 uur vanuit Montbrun-les-Bain om om 9.30 uur in Sault aan de 26 km lange klim te beginnen.
Ik vertrek om 7.15 uur als de dauw nog over velden hangt. Na mijn start ontdek ik dat ik niet alleen op mijn fiets zit. Vannacht is een gast naar mijn stuur gekropen. Het dier mag van mij blijven zitten maar begint zich na enige tijd te verplaatsen. Het boeit me en de eerste klim naar Aurel gaat snel. Maar als het beestje net voor de eerste afdaling op mijn handrem gaat zitten voel ik me genoodzaakt hem te verplaatsen. De slak laat in eerste instantie niet makkelijk los en uiteindelijk valt hij op het asfalt, dat betreur ik en ik probeer hem opnieuw houvast te geven maar helaas, het lukt niet. Met pijn in mijn hart laat ik hem in het gras achter.
De beklimming vordert, eerst pittig, dan redelijk en dan neem ik een pauze bij Chalet Reinhard. Ik besluit de laatste zware 6 km te doen. Het is heel zwaar. Totaal uitgeput, een beetje emotioneel en zeer voldaan kom ik net voor Peter met zijn jeugd/fietsers aan. Heel fijn! Nichtje Imke wordt de snelste vrouw van de dag 1.34 uur, Femke komt samen met Jan-willem met handbike aan en mijn zus Rosalie bereikt wandelend de top. Moe en voldaan fietsen Peter, Loes (jeugdlid) en ik naar beneden. Een dag om nooit te vergeten.
Morgen beginnen we aan onze tocht naar Santiago.

  • 01 September 2017 - 23:01

    Mei Lan:

    Proficiat met deze geweldige prestatie! Ik zie de blijdschap van jullie gezichten stralen. Chapeau! Nu op naar Santiago. Veel succes en vooral veel plezier!

  • 02 September 2017 - 23:04

    Wim Mantel:

    Geweldig gedaan, ook al was het grootste stukken slakkengang.... chapeau. We volgen jullie graag naar Santiago! Gr. Nelly en Wim

  • 03 September 2017 - 07:48

    Theu En Annie Creemers :

    Allereerst Gefeliciteerd met het behalen van de top ! Dat het niet makkelijk is weten wij uit ervaring ! Super ook dat iedereen van Toon Toppers het gehaald heeft ! Dit is weer een mooie herinnering voor het leven ! :)
    Wij vinden het heel leuk dat wij een beetje mogen " meereizen" met jullie via je reisverslag ! Je beschrijft het nu al heel levendig ! Veel succes , mooie zonnige dagen toegewenst en geniet ervan !
    Groetjes Theu en annie

  • 03 September 2017 - 09:56

    Mariette Janssen:

    Top prestatie Truus, mooi om jullie blijdschap te zien.
    Geniet van jullie tocht naar Santiago
    Buen Camino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 10 Aug. 2017
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 12440

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 29 September 2017

Santiago op fiets

Landen bezocht: