27 september - Reisverslag uit San Martín de Oscos, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu 27 september - Reisverslag uit San Martín de Oscos, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu

27 september

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Truus

27 September 2017 | Spanje, San Martín de Oscos

Lieve mensen. Vandaag niets spannends te melden. Gisteravond bij de ondergaande zon genoten van een lekker pelgrimsmenu voor € 9.50. Vanmorgen was het nevelachtig en koud. Na het ontbijt (€ 5.50 inclusief vers sinaasappelsap en twee koppen koffie ) op pad. We zijn niet de enigste. Grote groepen pelgrims uit echt alle landen van de wereld zijn onderweg naar Santiago. De stadjes waar ze doorkomen profiteren hier mooi van met herbergen, restaurants, winkeltjes en taxiservices. Wij doen vandaag over een golvende drukkere weg 46km. Onderweg veel fruitbomen en ook eucalyptusbomen. Hieruit wordt een olie gewonnen die eigenlijk tegen alle kwalen helpt. Een zware concurrent van het Oostenrijkse murmultierenvet. Al vroeg komen we in ons pension in O Pino aan en verwennen we ons met het nodige lekkers. Ook de door Truus verzamelde walnoten gaan eraan bij een lekker biertje. Nog 27km tot Santiago. Hadden we nog makkelijk gehaald maar dit past niet bij de turtleway. Groetjes Truus en Peter.

• 28 September 2017 - 10:15

Bert Onstenk:

Hallo Truus en Peter,
    Na de Franse perikelen en nu de Spaanse boost klinkt het alweer een beetje Nederlands in de zin van "we zijn er bijna maar nog niet helemaal". Dat laatste stukje is zelfs te voet te doen mochten jullie fietsen het begeven. Druk Santiago maar een zoen op beide wangen als jullie hem omarmen.
    Sterkte en groeten,
    Bert

p.s., er zijn zelfs mensen die terug fietsen en/of lopen, is dat een idee?