Pedrafita do Cebreiro - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu Pedrafita do Cebreiro - Reisverslag uit Cebreiro, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu

Pedrafita do Cebreiro

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Truus

24 September 2017 | Spanje, Cebreiro

Vanmorgen op ons gemak vertrokken. We hebben geen lange afstand af te leggen. We hebben de resterende afstand tot Santiago zo verdeeld dat we relaxt op donderdag aankomen. En omdat ons vandaag een hoogteverschil wacht van circa 800m wacht, fietsen we maar 18,5 km. We fietsen door de Montes des León, net ten zuiden van het Cantabrisch gebergte met toppen tot ca 2200m. Daarna wordt het gemakkelijker.
We gaan door een heel dunbevolkt gebied, over de "oude weg", hoog boven ons kruist ons telkens de A6 richting A Coruña. Wat zijn dat toch imposante kunstwerken als je er onderdoor rijdt, als je er over heengaat besef je dat niet. De klim kost weer behoorlijk wat kruim maar voor de lunch komen we in ons Casa Pazos aan. We genieten van een lekkere warme lunch en gaan in "ongerstong" (Nederweerts voor .... drie keer raden)!
Nu heerlijk wat lezen in de bar, buiten giet het!
Ps Spanje heeft in mijn ogen heel veel positief maar aan een ding wen ik niet, een of meerdere TV's die keihard aanstaan. Gisteravond zaten we even alleen in het restaurant en mocht de TV uit, tot er nieuwe klanten kwamen. Zij misten iets!!!

• 24 September 2017 - 21:45

Tonny Verhagen:

Hele goede reis dit laatste stuk van de route!!
    Geniet ervan,
    Ton en Tonny

• 25 September 2017 - 20:37

Maurice En Lilian:

Dag Truus en Peter, het einde is in zicht. Dat maakt het lastig om dat laatst stuk te fietsen. Als je aankomt is het reisdoel gehaald. Natuurlijker is dat geweldig. Maar dat betekend ook een eind aan een mooie reis samen. Veel succes en plezier geniet nog van de trip. Alvast bedankt voor de mooie verslagen.

• 26 September 2017 - 00:59

Gerrie En Hub:

Hallo Truus en Peter, wauww het gaat nu wel heel snel!!! Voordat we het in de gaten hebben zijn jullie al in Santiago. Hebben jullie onze steentjes op de Cruz de Ferro ook ontdekt. We fietsen helemaal met jullie mee op de bekende paden. Geniet nog van de laatste dagen. We benijden jullie. Tot gauw in Weert, liefs Hub en Gerrie