Burgos-Poblacion de Campos - Reisverslag uit Población de Campos, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu Burgos-Poblacion de Campos - Reisverslag uit Población de Campos, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu

Burgos-Poblacion de Campos

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Truus

20 September 2017 | Spanje, Población de Campos

'S Morgens na een overdadig ontbijt hebben we afscheid genomen van Henk, de partner van mijn nchtje Yvonne.
Ons hotel lag op een industrieterrein en daar lag ook een wasstraat voor auto's. Het leek Peter een goed idee om de fiets met de hoge drukspuit reinigen, zo gezegd zo gedaan. Hij heeft het al klaar voor ik eraan gedacht heb. Na het drogen wat olie op de ketting en alles liep weer gesmeerd.
Zonder goede kaarten en gidsen was het even zoeken maar het lukte. Vrij snel zaten we op de Meseta, de Spaanse hoogvlakte, weliswaar op een onverhard wandelpad maar dat kon de pret niet drukken. Het was heerlijk weer, het was licht glooiend en van de gele graanvelden waren de stoppels nog over. Het hobbelde behoorlijk en plots krak, alles boven het achterwiel van Peter lag op de grond. De bevestigingsmoer van de bagagedrager aan de zadelpen was afgebroken. Zo goed en zo kwaad alles weer verzameld en op de rugzak van Peter gebonden, was een behoorlijk gewicht extra wat de druk op het zadel vergrootte met als gevolg...... Ik kreeg alleen wat extra boeken in mijn rugzak, niet zo erg maar dwars achterop mijn bagage het afgebroken spatbord/bagagedrager. Hierdoor moest ik mijn op-en afstappen herzien, zoals u zich voor kunt stellen geachte lezer.
In Hornillos del Camino nog de herinnering opgehaald dat ik hier 12 jaar geleden op een bureau mijn matras mocht leggen en vervolgens zijn we doorgefietst over de Meseta's tot ons hotel (herberg). Hier werden uitermate vriendelijk ontvangen met een Sangria. Na een heerlijk bad mochten we aanschuiven aan een dis met een zeer internationaal gezelschap, Japanners, Fransen, Engelsen, Brazilianen.... en Duitsers. De paella smaakten heerlijk en Duitsers, Babtisten waren blij verrast dat Peter hun programma, Das Wort zum Sonntag kende (kwam vroeger op de Duitse tv voor de nachtfilm).

  • 21 September 2017 - 07:19

    Theu En Annie :

    We zien het helemaal voor ons hoe jullie daar fietsen ! Jullie zijn met deze tocht weer herinneringen voor het leven aan het maken ! ( zou voor jullie volgers ook niet zo leuk zijn als het een saaie tocht zou zijn

  • 21 September 2017 - 08:17

    Mariëtte:

    Prachtig die Meseta

  • 21 September 2017 - 08:28

    Wilna:

    Jullie houden het aardig spannend!
    Geniet er van.
    Deze tocht geeft jullie SAMEN een stukje verleden.
    geeft kracht nú en in de toekomst.
    Wilna en Jan

  • 21 September 2017 - 13:20

    Annemiek :

    Leuk om jullie verhalen te lezen Truus en Peter! Hopelijk is het probleem met de bagage weer snel opgelost! Dat zal Peter inderdaad wel extra zadelpijn gekost hebben..
    Veel succes verder! Het einde nadert volgens mij..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Truus

Actief sinds 10 Aug. 2017
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 12371

Voorgaande reizen:

02 September 2017 - 29 September 2017

Santiago op fiets

Landen bezocht: