Over de Meseta naar León - Reisverslag uit León, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu Over de Meseta naar León - Reisverslag uit León, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu

Over de Meseta naar León

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Truus

21 September 2017 | Spanje, León

Vanmorgen linker voet op linker pedaal en met een elegante zwaai over mijn bagagedrager, hup op de fiets. De "dwarse" bagagedrager van Peter zat weer op zijn fiets. In Sahagun was het probleem snel opgelost nadat de juiste imbusbout gevonden was.
Een verhaal dat de Duitse Baptisten vertelden wil ik jullie niet onthouden. Ieder heeft zo zijn moverende redenen om naar Santiago te gaan. Zij waten in Frankrijk een man tegengekomen die beloofd had dat hij naar Santiago zou gaan als zijn jongste kind zou overleven. Hij was nu onderweg met zijn 5 andere kinderen tussen de 4 en 10 jaar, met handkar en hoopte voor kerst in Santiago aan te komen. Op de foto die we zagen droegen alle kinderen een geel veiligheidsvest en een rugzakje.
Vandaag zijn we relaxt naar León gefietst en hebben daar op ons gemak genoten van de stad, onder andere het Casa Botines van Gaudi bezocht. Het is een van de drie gebouwen van Gaudi aan de Camino. We genieten nu tussen de locals van een Spaanse maaltijd. Peter heeft verdacht rode wangen, hopelijk doet een goede nachtrust wonderen en gaan we morgen op pad naar Astorga.

• 21 September 2017 - 21:57

Babs Heijnen:

Mooi "verhaal" , mooi Casa Botines van Gaudi! Beterschap voor Peter!

• 22 September 2017 - 08:36

Christa En Arno:

Hallo Truus en Peter
    Erg leuk te lezen. Wij zijn fanatieke lezers van jullie feuilleton!
    De route die jullie nu volgen komt weer tot leven. Wij hebben die 2 jaar geleden gedaan, weliswaar met de bus!!watjes als we zijn!!
    Het zijn prachtige steden, inderdaad.
    Groetjes van ons
    Arno en Christa

• 22 September 2017 - 20:08

Nelly:

Hallo Peter en Truus,
    Volg met een glimlach, jullie verhalen. Geweldig. Zit weer helemaal in de periode toen Thieu en ik hem hebben gelopen. Leon vonden wel een van de mooiste steden. En Astorga, het paleis van Gaudie. Herrenringen , die jullie nu aan het maken zijn. Zeer dierbaar! Ik kijk er nog dagelijks op terug! Bon Camino.