Bilbao - Reisverslag uit Castellfollit de Riubregós, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu Bilbao - Reisverslag uit Castellfollit de Riubregós, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu

Bilbao

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Truus

17 September 2017 | Spanje, Castellfollit de Riubregós

Lieve mensen, gisteren in de stromende regen met de trein naar Bilbao gegaan. Hotel gezocht en daarna langs een grote demonstratie voor een onafhankelijk Baskenland gelopen naar een leuk restaurant. Daarna naar bed en vanmorgen in een bar lekker ontbeten. Na het ontbijt hebben we geregeld om met de trein naar Burgos te gaan. We gaan overstappen op de Camino Frances, die een stuk vlakker is. Daarna de oude stad bezocht, wat een gezellig een relaxte sfeer. Genoeg te zien, we zijn even langs wat highlights gelopen waaronder de hypermoderne Calatravabrug met glazen tegels waar inmiddels rubber matten overheen zijn gelegd om het glas te beschermen. Daarna het Guggenheim museum van Frank Gerry, heel mooi met een begroeide hond van kunstenaar Koons voor de ingang. De ETA heeft nog ooit geprobeerd een paar bommen tussen de planten te verstoppen. Gelukkig werden ze bij het watergeven op tijd ontdekt. Daarna nog een museum, lekker eten en zijn de pelgrims vroeg naar bed gegaan.

• 17 September 2017 - 23:50

Jens:

Loes, Kim en Sam waren vandaag toevallig ook in bilbao met school! Wat een toeval!

• 18 September 2017 - 18:46

Hub En Gerrie:

Lieve Truus en Peter,
    Wat een ervaringen!!! Het is zeker af en toe afzien. Gelukkig gaat nu de reis verder op de "Camino Francés". Dat wordt vast relaxter. Geniet van het mooie Burgos en veel plezier samen 'en route'. Hartegroet van Hub en Gerrie

• 19 September 2017 - 09:54

Maria En Jac:

Groot gelijk, het gaat niet alleen om presteren, maar vooral om genieten! En zoals we lezen doen jullie dat volop van de natuur, cultuur, het lekkere eten en van elkaar! Kortom jullie hebben het erg fijn samen. Gr. Maria en JAC