San Sebastián 11e en 12e dag - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu San Sebastián 11e en 12e dag - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Truus Gog - WaarBenJij.nu

San Sebastián 11e en 12e dag

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Truus

13 September 2017 | Spanje, San Sebastian

Lieve mensen. Gisteren vertrokken uit Bayonne/Biaritz. We dachten met een vlakke rit van 60 km naar San Sebastián in Spanje te fietsen. Het was toch weer veel klimmen en dalen, niet hoog maar wel vaak. Erg druk met verkeer maar wel mooie uitzichten over de oceaan. Tegen de avond aangekomen en in het centrum een hotel genomen. We hadden afgesproken met Femke van de Boogaard uit Weert, een jonge enthousiaste vrouw die sinds een paar jaartjes hier woont en heel goed haar draai heeft gevonden in deze mooie stad. We zijn met haar Pintxos gaan eten in enkele van haar favoriete barretjes. Pintxos zijn tapas. De tapas in deze streek zin de beste van heel Spanje. Het zijn culinaire meesterwerkjes, niet alleen qua smaak maar ook visueel. Sommige gerechtjes worden gepresenteerd op hele kleine barbequetjes. Wat een pelgrim toch allemaal moet doorstaan.We hadden een leuke avond en waren veel wijzer geworden door Femkes verhalen over het alledaagse leven daar. Omdat San Sebastián tot een van de mooiste steden van Europa behoort besloten we nog een dagje van deze stad te genieten. Een heerlijk relaxte stad behalve in een museum waar we continu belaagd werden door twee vrouwelijke suppoosten. Niets mocht, zelfs niet op een saai moment een oogje dichtknijpen. Heerlijk aan de boulevard wat sangria gedronken. Niet te laat naar bed want morgen gaan we weer fietsen. De weersvoorspellingen zijn niet goed dus we zien we hoever we komen. Groetjes Truus en Peter.